Dersin Adı | Mühendislik Sistemleri Analizi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IE 371 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Mekanik, elektrik, akışkan ve termal sistemlerle ilgili uygulamalara dayanan proseslerin dinamik modelleme ile analizini yapabilmek için kavramsal bir çerçeve oluşturmak, bunun için başlangıç değer problemleri ve ilişkin matematiksel analizler gerçekleştirmek. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | ”Mühendislik Sistem Analizi” genel başlığı iki ana özelliği kapsamaktadır.Birincisi proses kavramıdır. Bir mühendis öncelikle , bir sistemin tasarımıyla ilgilenmektedir. Sistem, üretim prosesidir.Temel amaç,prosesi modellemek,tasarlamak,işletmek ve kontrol etmektir.İkinci özellik ise birinci özelliğin sonucudur. Proses zamana bağlı olarak değişir, bu yüzden dinamik prosestir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Matematiksel modelleme ve dinamik sistemler.Modellemenin temelleri.Dinamik sistemin tanımlanması.Eşitliklerin kaynağı ve modelin yapılandırılması. | System Dynamics,” Katsuhiko Ogata, Prentice Hall, 4th Edition, 2004 bölüm 1 |
2 | Basit diferansiyel eşitlikler olarak başlangıç değeri problemlerinin gözden geçirimi. Birinci ve İkinci sıra doğrusal dinamik sistemler. | System Dynamics,” Katsuhiko Ogata, Prentice Hall, 4th Edition, 2004 bölüm 1 |
3 | Taylor Serisi açılımı ile doğrusal hale getirme. Laplace dönüşümü. Ters Laplace dönüşümü. | System Dynamics,” Katsuhiko Ogata, Prentice Hall, 4th Edition, 2004 bölüm 2 |
4 | Laplace Dönüşümleriyle başlangıç değeri problemlerinin çözümü | System Dynamics,” Katsuhiko Ogata, Prentice Hall, 4th Edition, 2004 bölüm 3 |
5 | Mekanik Sistemler: iş I enerji ve güç sistemlerinin modellenmesi ve analizi | System Dynamics,” Katsuhiko Ogata, Prentice Hall, 4th Edition, 2004 bölüm 4 |
6 | Pnömatik sistemler. Mekanik sistemlerin uygulaması. | System Dynamics,” Katsuhiko Ogata, Prentice Hall, 4th Edition, 2004 bölüm 4 |
7 | Akışkan ve termal sistemler:Likid seviyesinin, hidrolik ve termal sistemlerin modellenmesi ve analizi. | System Dynamics,” Katsuhiko Ogata, Prentice Hall, 4th Edition, 2004 bölüm 5 |
8 | Akışkan ve termal sistemlerin uygulamaları | System Dynamics,” Katsuhiko Ogata, Prentice Hall, 4th Edition, 2004 bölüm 6 |
9 | Ara sınav | |
10 | Dinamik sistamlerin modellemesine Transfer fonksiyonu yaklaşımı | System Dynamics,” Katsuhiko Ogata, Prentice Hall, 4th Edition, 2004 bölüm 7 |
11 | Dinamik analize Statespace yaklaşımı | System Dynamics,” Katsuhiko Ogata, Prentice Hall, 4th Edition, 2004 bölüm 8 |
12 | İlk ve ikinci sıra süreçlerinin Time domain analizi | System Dynamics,” Katsuhiko Ogata, Prentice Hall, 4th Edition, 2004 bölüm 9 |
13 | Elektrik sistemleri: elektromekanik sistemlerin modellenmesi ve analizi | System Dynamics,” Katsuhiko Ogata, Prentice Hall, 4th Edition, 2004 bölüm 10 |
14 | Frequency domain analizi ve uygulamaları | System Dynamics,” Katsuhiko Ogata, Prentice Hall, 4th Edition, 2004 bölüm 11 |
15 | Proses kontrolünün temelleri | System Dynamics,” Katsuhiko Ogata, Prentice Hall, 4th Edition, 2004 bölüm 11 |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | “System Dynamics,” Katsuhiko Ogata, Prentice Hall, 4th Edition, 2004. ISBN 013124714X |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Ders Notları |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 35 |
Final Sınavı | 1 | 45 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 55 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 45 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 6 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 18 | |
Final Sınavı | 1 | 22 | |
Toplam | 150 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, Fen Bilimleri ve Bilgisayar Mühendisliği konularında yeterli bilgi sahibidir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. | |||||
2 | Karmaşık Bilgisayar Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | |||||
4 | Bilgisayar Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |||||
5 | Karmaşık Bilgisayar Mühendisliği problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |||||
6 | Bilgisayar Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler. | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. | |||||
8 | Bilgisayar Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır. | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir. | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Bilgisayar Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini Bilgisayar Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest